Contact en FAQ
-
Hoe neem ik contact op met Heideplantje.nl
Voor al je vragen is Heideplantje.nl bereikbaar via
Mail: [email protected]
Whatsapp: +31 (06) 136 068 53
Telefoon: +31 (06) 136 068 53
-
Ik heb een klacht
Indien je onverwachts een klacht heb, dan horen wij dat graag. Wij zullen er alles aan doen om deze tot tevredenheid van je op te lossen. Je kunt contact opnemen via [email protected]. Wij streven ernaar om je email binnen enkele uren te beantwoorden. Je krijgt binnen 24 uur een inhoudelijke reactie van ons.
Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling bij Stichting WebwinkelKeur via: https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Het is ook mogelijk voor consumenten in de EU om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie."
-
Reclameren breuk of schade
Je dient bij ontvangst je bestelling te controleren op breuk, beschadiging en compleetheid. Reclamering kan uitsluitend via email o.v.v. het ordernummer gemeld worden. Indien je schade/beuk aantreft bij het uitpakken, dan graag foto(s) toevoegen van het beschadigde product en van de verpakking. Uiteraard mag je ons bellen om vragen te stellen en/of te overleggen, maar de reclamering wordt uitsluitend per email ([email protected]) afgehandeld. Schade of breuk dient z.s.m. na ontdekking aan ons kenbaar gemaakt te worden.
-
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten voor postpakketten zijn € 4,95 incl. btw. Bij bestellingen boven de € 50,- betaal je geen verzendkosten.
De verzendkosten voor zware producten (zoals de betonnen bloembakken) zijn € 47,50 (ook bij bestellingen boven de € 50,-).
-
Hoe wordt mijn bestelling verwerkt?
Je bestelling wordt zo snel mogelijk via de aangegeven levertijd verwerkt.
Je krijgt tijdig bericht van ons wanneer jouw bestelling geleverd wordt d.m.v. een track en tracé bericht. Je kunt tijdens het bestelproces een gewenste leverdag aangeven, we zullen hier (mits haalbaar) rekening mee houden.
-
Hoe wordt mijn bestelling verstuurd?
Postpakketten:
Pakketten tot ca. 15 kilo worden per brievenbuspost of pakketdienst verzonden (DHL). Zodra je bestelling de deur uit gaat krijg je van ons een track en tracé bericht (alleen pakketdienst).Producten die per pallet verzonden worden, worden niet ter plekke geplaatst. Palletzendingen worden met een pompwagen gelost. Je bestelling wordt op een door ons goed bereikbare plaats gelost door een ca. 15 meter lange trailer of per bakwagen, direct naast de auto op een verharde weg. Een pompwagen kan alleen over verhard terrein, niet over gras, grond of grind. Lossen op een andere plek (oprit, tuinpad, tuin, parkeervak o.i.d.) is te allen tijde ter beoordeling van de chauffeur.
-
Kan ik mijn bestelling ook ophalen?
Afhalen van bestellingen is bij ons mogelijk. Afhalen kan op maandag t/m donderdag van 09:00 uur tot 15:00 uur en op vrijdag van 09:00-12:00 uur (na gereed melding van je bestelling). Afhaaladres: Bossekamp 10 in Zaltbommel. Let op: je dient wel eerst je bestelling te plaatsen via de webwinkel (kies dan voor afhalen in Zaltbommel).
-
Ik ben niet thuis tijdens de aflevering, wat nu?
Postpakketten: worden via DHL afgeleverd. DHL zal het pakketje bij je thuis afleveren. Indien je niet thuis bent zal DHL het pakketje bij je achterlaten op een veilige plek en een briefje in de brievenbus doen. Of eventueel bij de buren afgeven.
Palletzending: je krijgt een dag voor levering van ons door dat er de volgende dag geleverd wordt. In deze mail zit een link waarmee je de bestelling live kan volgen.
Als er niemand aanwezig is wordt er contact met je opgenomen. Indien mogelijk wordt de pallet bij het bezorgadres neergezet (in de tuin, oprit of carport). Als de chauffeur de pallet niet neer kan zetten wordt de pallet weer meegenomen en een nieuwe zending ingepland. Als de transporteur voor een 2e keer moet komen wordt er € 47,50 verzendkosten gerekend. Geef desgewenst bij je order (opmerkingenveld winkelwagen) aan waar wij de zending kunnen lossen en/of bij welke buren we kunnen aanbellen mocht je niet thuis zijn. Weet je van tevoren dat je niet thuis bent? Geef dan aan ons door waar we de pallet neer mogen zetten.
-
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Om zo efficiënt mogelijk te leveren (in het kader van duurzaamheid en kostenbesparing), leveren wij binnen 5 werkdagen je bestelling. Zodra je bestelling bij ons de deur uit gaat ontvang je bericht middels een track en tracé mail.
-
Ik wil graag een spoedlevering
Heb je je bestelling eerder nodig dan de aangegeven levertijd? Neem dan contact met ons op en wij kijken graag met je mee voor de mogelijkheden.
-
Ik wil mijn bestelling retour sturen
- Indien je niet tevreden bent met je bestelling, dan kan je deze uiteraard retourneren.
Gedurende 14 dagen nadat een klant of een door hem aangewezen derde het product heeft ontvangen heeft deze het recht de koop te ontbinden zonder opgaaf van reden. Klant kan de koop ontbinden door gebruik maken van het formulier voor herroeping (zie ook de algemene voorwaarden) en dit binnen 14 dagen naar ons te verzenden. Retourformulieren kunnen naar [email protected] gemaild worden. Na deze aanmelding heeft de klant nogmaals 14 dagen om het product terug te zenden. Klant kan ook het formulier direct bij het retour voegen en binnen 14 dagen het product terugsturen.
Onze planten komen rechtstreeks van de kweker en vallen onder de categorie ''bederfelijke producten'' (versproducten). Hierdoor vervalt het recht om binnen 14 dagen na ontvangst je aankoop te retourneren. De bloempotten, bloembakken en accessoires kunnen wel retour gestuurd worden.
Het geleverde dient in originele staat en originele verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) retour gestuurd te worden. De kosten van de retourzending zijn voor rekening van de klant. Heideplantje.nl geeft het aankoop bedrag (incl. de heen verzendkosten) zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van de herroeping terug.
Wij betalen klant terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee hij de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij klant uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of klant heeft aangetoond dat hij de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Terug sturen of brengen kan naar het contactadres (Bossekamp 10, 5301 LZ Zaltbommel).
Producten die conform de instructies van de consument zijn gemaakt (maatwerk, muurafdekkers, paalmutsen of op maat gezaagde producten) zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht.Klant is alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
-
Uit welke betaal mogelijkheden kan ik kiezen?
Je kunt met de volgende betaal mogelijkheden betalen:
-iDeal; de gemakkelijkste manier om te betalen is via iDeal. Na je bestelling log je automatisch in op de site van je bank om de betaling (net zoals bij internetbankieren) gemakkelijk af te ronden. Betalen via iDeal is snel, gemakkelijk en veilig.
-American Express, Visa, Maestro en Mastercard; je kunt bij ons ook met je creditcard betalen.
-Sofort, Bancontact en Mister Cash; betaling met Sofort, Bancontact en Mister Cash kost 1,5% van het orderbedrag.
-PayPal; PayPal zorgt ervoor dat je makkelijk, veilig en snel kunt betalen als je online koopt. Zo kun je met een goed gevoel online shoppen. Betaling met Paypal kost 3,5% van het orderbedrag. Bij het afrekenen met PayPal kunt u voor de optie Achteraf Betalen kiezen. Bij het afronden van je aankoop betaalt PayPal de verkoper voor je en wordt het geld pas na 21 dagen van je bankrekening afgeschreven.Bankrekeningnummer: 0379 5180 07 t.n.v. Erica et Casia bv
IBAN: NL42 RABO 0379 5180 07
-
Welke soorten heide zijn er?
Er zijn verschillende soorten heide, zoals zomerheide, winterheide en struikheide.
Zomerheide: Het is een prachtig gezicht, de heide die in bloei staat. Geniet zelf van zo’n mooi kleurenpalet in je tuin door heideplanten te plaatsen. De bloeiperiode van de zomerheide verschilt per soort. De Calluna vulgaris bloeit meestal acht weken.
Winterheide: Op zoek naar een winterheide voor in jouw tuin? Geniet van prachtige kleuren in je tuin tijdens de winter. In ons assortiment kan je kiezen uit verschillende soorten en kleuren winterheide. De winterheide die wij aanbieden komen rechtstreeks vanaf de kwekerij, zo heb jij altijd de mooiste heideplantjes in huis.
Struikheide: Ben je op zoek naar een wintergroene heide voor in jouw tuin? Maak kennis met de struikheide, ook wel zomerheide genoemd. De Latijnse naam van deze struikheide is de Calluna vulgaris. Deze plant kenmerkt zich doordat hij altijd groen is en in de zomer bloeit.
Ben je op zoek naar een heideplant die bloeit in een bepaalde periode? Maak dan eenvoudig gebruik van het filter aan de linkerkant van deze pagina. Vink aan in welke maand(en) jij wil genieten van de mooie bloemen. Vervolgens krijg je precies de heideplantjes te zien die dan bloeien.